Oborniki Wielkopolskie Online - Twój lokalny portal internetowy Gazeta Internet i komputery Forum dyskusyjne Galeria Katalog stron www Program telewizyjny TV Konsument, prawa konsumentów
Google Szukaj w polskim internecie
Ustaw Oborniki Wielkopolskie Online jako Stronę Startową Dodaj Oborniki Wielkopolskie Online do Ulubionych Online (2)   
 Profil użytkownika
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.

Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz założyć je sobie za darmo tutaj.

 Konsument
Praktyczne porady
Abc konsumenta
Tryb dochodzenia roszczeń
Usługi: jak zamawiać, jak reklamować
Wadliwy towar, reklamacja

Szukanie w/g tematów
Dane osobowe
Reklama i marketing
Mam prawo do zdrowia
Sprzedaż poza lokalem firmy
Telekomunikacja
Kosmetyki
Zdrowie
Sprzedaż wysyłkowa
Dzieci
Usługi operatorów telewizyjnych
Usługi turystyczne
Ubezpieczenia
Usługi bankowe i finansowe
Sprawy samochodowe


Akcja Kup Budę

 Kalendarium imprez
Więcej na stronie: Imprezy


 Reklama

 Informacje lokalne
Ruszyła akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon"
Kartka z kalendarza - 22 Czerwca
Kartka z kalendarza - 21 Czerwca
Absolutorium udzielone
Kartka z kalendarza - 20 Czerwca
Decathlon fundatorem kolejnych nagród
Kartka z kalendarza - 19 Czerwca

 Internet i komputery
Prawie jak hackerzy
Skaner twarzy poprawi bezpieczeństwo w miastach?
Uwaga na świąteczne e-maile
AMD opóźnia produkcję Barcelony
Szef międzynarodowej szajki hackerów zatrzymany
YouTube "zapcha" Internet?
Niebezpieczne YouTube

 Czy wiesz, że...
Akwedukt - to w starożytności wykorzystująca naturalny spadek terenu budowla doprowadzająca wodę z odległych źródeł do miasta.
 Home > Konsument
Usługi: jak zamawiać, jak reklamować

Reklamacja usługi fryzjerskiej i stomatologicznej

10.04.2015 23:42:00

Reklamacja usługi fryzjerskiej


Wizyta u fryzjera miała poprawić Ci nastrój. Nie tylko nie poprawiała, to dodatkowo masz problem. Okazało się że, że fryzjer za długo trzymał farbę na włosach i włosy łamią się oraz wypadają. Innym razem " wyszedł" po malowaniu nie taki kolor, jaki sobie życzyłaś.

W takiej sytuacji, masz prawo złożyć reklamację do wykonawcy usługi. W piśmie reklamcyjnym należy zażądać poprawienia usługi i wyznaczyć odpowiedni termin na dokonanie tej czynności. Jeżeli fryzjer nie dokona poprawek w wyznaczonym terminie albo w ogóle nie jest możliwe usunięcie wad masz prawo odstąpić od umowy ( jeżeli wady są istotne) i zażądać zwrotu zapłaconej ceny za usługę. Dodatkowo możesz domagać się odszkodowania, jeżeli musiałaś kupić specjalne odżywki bądź skorzystać z dodatkowych zabiegów w innym zakładzie. Konieczne są rachunki, aby udowodnić poniesioną szkodę i wystąpić o odszkodowanie. Jeżeli wady są nieistotne możemy domagać się obniżenia ceny za wykonaną usługę.

Podstawa prawna: Kodeks cywilny - art. 637 i nast. Odszkodowanie - 471 k.c.

Jeżeli zakupiona przez Ciebie peruka okazała się niezgodna z umową ( np. wypadają z niej włosy ) przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji do sprzedawcy. Zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

( DzU nr 141, poz. 1176 ) możesz żądać naprawy albo wymiany peruki. Wybór jednego z tych roszczeń należy do kupującego. Dopiero wówczas, gdy naprawa albo wymiana będzie niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów albo sprzedawca nie dokona ich w odpowiednim czasie lub też naprawa lub wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, możesz żądać zwrotu ceny ( w przypadku niezgodności istotnej ) albo domagać się obniżenia ceny. Sprzedawca odpowiada za towar przez 2 lata od daty jego wydania.

Reklamacja usługi stomatologicznej


Korzystałeś z usługi stomatologicznej. Ząb przestał boleć, ale po krótkim okresie wypadła plomba. Co masz robić?. Jeżeli od wykonania usługi nie minął jeszcze rok, masz prawo złożyć reklamację do dentysty wykonującego usługę. Zażądaj w wyznaczonym przez Ciebie terminie ponownego plombowania zęba. Dentysta jest zobowiązany bezpłatnie dokonać poprawek. Zwrotu ceny za wykonaną usługę możesz żądać, gdy stomatolog odmówi wykonania ponownego leczenia albo w odpowiednim czasie nie wykona tej usługi ( gdy wada jest istotna). W przypadku wad nieistotnych, możemy domagać się obniżenia ceny.

Podstawa prawna: art. 637 i nast. Kodeksu cywilnego

Zleciłeś wykonanie usługi protetycznej, wykonanie "ruchomej protezy zębowej"

Proteza została wykonana niezgodnie z Twoim zamówieniem, protetyk użył innego koloru niż wybrany przez Ciebie. Zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego ( DzU nr 141, poz. 1176 ) możesz żądać naprawy albo wymiany protezy. Najlepiej byłoby, aby obie strony umowy ustaliły termin na załatwienie reklamacji. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia w tej kwestii, konsument powinien złożyć reklamację na piśmie ( poproś o potwierdzenie na kopii) i wyznaczyć odpowiedni termin na spełnienie jego roszczenia. Protetyk ma obowiązek ustosunkować się do żądania konsumenta w terminie 14 dni. Jeżeli nie zajmie stanowiska w tym terminie, uważa się że uznał żądanie za uzasadnione. Dopiero wówczas, gdy naprawa albo wymiana będzie niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów albo sprzedawca nie dokona ich w odpowiednim czasie lub też naprawa lub wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, możesz żądać zwrotu ceny ( w przypadku niezgodności istotnej ) albo domagać się obniżenia ceny.

 
Serwis powstał przy współpracy z Federacją konsumentów.



Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce.

Pobierz darmowe e-booki
(Nie)bezpieczne aukcje, czyli jak unikniesz ryzyka podczas kupowania na aukcjach internetowych.

 Najczęściej czytane
Zadatek czy zaliczka
ABC konsumenta - co warto wiedzieć o zakupach i reklamacji
ABC konsumenta - wadliwy towar, reklamacja
Umowy poza lokalem przedsiębiorstwa
ABC konsumenta - usługi (Potyczki z fachowcem)
Zawarcie umowy o wykonanie usługi
Słowniczek kosmetyczny
Reklamacja usługi fryzjerskiej i stomatologicznej
ABC konsumenta - reklamacja usług telekomunikacyjnych (Zawyżony rachunek - płacić, nie płacić)
ABC konsumenta - sprzedaż na odległość (Zakupy bez wychodzenia z domu)
Podstawowe pojęcia w turystyce
Przykłady - usługi
Usługi platform cyfrowych
Kazus dotyczący nienależytego wykonania usługi pralniczej
Kilka wskazówek przy zakupie używanych samochodów
Pułapki w sprzedaży wysyłkowej
Wadliwie wykonana usługa
Ile wart jest mój podpis
Odpowiedzialność hotelarza (organizatora turystyki) za rzeczy wniesione do hotelu
Sądownictwo polubowne
| Strona główna | Gazeta | Miszmasz | Internet i komputery | Forum | Galeria | Liga Halowa Piłki Nożnej | Katalog stron www |
| Program telewizyjny | Konsument | Schronisko dla psów Azorek | Towarzystwo Opieki Nad Zwierzętami |
| Stowarzyszenie "Przyjaciel" | Kartka do Świętego Mikołaja | Kontakt |
Copyright © 2004-2006 Oborniki Wielkopolskie Online Wszelkie prawa zastrzeżone