Oborniki Wielkopolskie Online - Twój lokalny portal internetowy Gazeta Internet i komputery Forum dyskusyjne Galeria Katalog stron www Program telewizyjny TV Konsument, prawa konsumentów
Google Szukaj w polskim internecie
Ustaw Oborniki Wielkopolskie Online jako Stronę Startową Dodaj Oborniki Wielkopolskie Online do Ulubionych Online (1)   
 Profil użytkownika
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.

Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz założyć je sobie za darmo tutaj.

 Konsument
Praktyczne porady
Abc konsumenta
Tryb dochodzenia roszczeń
Usługi: jak zamawiać, jak reklamować
Wadliwy towar, reklamacja

Szukanie w/g tematów
Dane osobowe
Reklama i marketing
Mam prawo do zdrowia
Sprzedaż poza lokalem firmy
Telekomunikacja
Kosmetyki
Zdrowie
Sprzedaż wysyłkowa
Dzieci
Usługi operatorów telewizyjnych
Usługi turystyczne
Ubezpieczenia
Usługi bankowe i finansowe
Sprawy samochodowe


Akcja Kup Budę

 Kalendarium imprez
Więcej na stronie: Imprezy


 Reklama

 Informacje lokalne
Ruszyła akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon"
Kartka z kalendarza - 22 Czerwca
Kartka z kalendarza - 21 Czerwca
Absolutorium udzielone
Kartka z kalendarza - 20 Czerwca
Decathlon fundatorem kolejnych nagród
Kartka z kalendarza - 19 Czerwca

 Internet i komputery
Prawie jak hackerzy
Skaner twarzy poprawi bezpieczeństwo w miastach?
Uwaga na świąteczne e-maile
AMD opóźnia produkcję Barcelony
Szef międzynarodowej szajki hackerów zatrzymany
YouTube "zapcha" Internet?
Niebezpieczne YouTube

 Czy wiesz, że...
SMS (Short Message Service) - to serwis krótkich wiadomości tekstowych, które można wysyłać innym użytkownikom sieci komórkowej bezpośrednio z telefonu komórkowego lub też ze specjalnego serwisu internetowego.
 Home > Konsument
Kosmetyki

Czy możemy nie płacić za usługę kosmetyczną?

10.04.2015 23:42:00

Uroda to coś ulotnego, ale niezmiernie ważnego. Gabinety kosmetyczne kuszą nas różnorodnymi ofertami, zachęcają i wabią. Niestety czasami tak bywa, że wychodząc z gabinetu kosmetycznego czujemy się okropnie. Dlaczego? Uroda, po którą właśnie tu przyszliśmy okazała się iluzją! Wyglądamy fatalnie, a w dodatku musieliśmy za to jeszcze zapłacić! Co możemy w takiej sytuacji zrobić, czy możemy nie płacić za usługę kosmetyczną? Zgodnie z obowiązującym prawem usługobiorca - konsument, klient zakładu np. kosmetycznego nie może uchylać się od obowiązku uiszczenia zapłaty za wykonaną usługę (art. 627 k.c.).

W sytuacji, gdy nie jesteśmy zadowoleni z wykonanej usługi wówczas mamy prawo do:
  1. żądania wykonania poprawki (na koszt usługodawcy) - wyznaczamy w tym celu odpowiedni termin, w którym usługodawca zobowiązuje się dokonać niezbędnych poprawek (jednak za podstawową usługę musimy zapłacić. Termin poprawki może być najbliższy z możliwych - nawet za pięć minut!);
  2. możemy od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne. To jednak trudno wyegzekwować.
W sytuacji gdy wady nie są istotne możemy zażądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. Jeżeli usługodawca w trakcie wykonywania określonych prac wykonał dodatkowe prace, usługi bez zgody zamawiającego, wówczas nie może on żądać podwyższenia wynagrodzenia. W sytuacji gdy usługodawca wykonał mimo wcześniejszych ustaleń prace, których ostateczny koszt przewyższył wcześniejsze ustalenia - może on zażądać podwyższenia wynagrodzenia tylko wówczas, gdy "mimo zachowania należytej staranności" (art. 630k.c.) nie mógł przewidzieć konieczności prac dodatkowych. Jeżeli nie można ustalić jednoznacznie wysokości wynagrodzenia, wykonującemu usługę należy się wynagrodzenia odpowiadające uzasadnionemu nakładowi pracy. Obowiązkiem usługodawcy (zgodnie z ustawa z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach. DzU nr 97 poz. 1050) jest umieszczenie w sposób widoczny informacji o cenie wykonywanych w danym zakładzie usług.

Reasumując:
  1. Musimy zapłacić za wykonaną usługę
  2. Mamy prawo reklamować usługę. Koszty uzasadnionych (!) reklamacji obciążają usługodawcę. Jednakże usługodawca może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów,
  3. Dla własnego bezpieczeństwa prośmy o cennik, a cenę każdej dodatkowej usługi starajmy się jasno określić,
Pamiętajmy - zakład kosmetyczny, jak każdy inny świadcząc określone usługi pragnie po prostu zarobić. Oczywiście szanujący się zakład będzie wykonywał usługi z należytą starannością i troską o klienta. Jednak nie możemy liczyć na żadne ulgi finansowe. Dlatego pytajmy, pytajmy i jeszcze raz pytajmy o wszystko co dotyczy naszego zdrowia, urody i pieniędzy. Mamy do tego prawo. W sytuacji gdy nie zapytamy możemy dotkliwie odczuć koszty takiej niewiedzy.

 
Serwis powstał przy współpracy z Federacją konsumentów.



Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce.

Pobierz darmowe e-booki
(Nie)bezpieczne aukcje, czyli jak unikniesz ryzyka podczas kupowania na aukcjach internetowych.

 Najczęściej czytane
Zadatek czy zaliczka
ABC konsumenta - co warto wiedzieć o zakupach i reklamacji
ABC konsumenta - wadliwy towar, reklamacja
Umowy poza lokalem przedsiębiorstwa
ABC konsumenta - usługi (Potyczki z fachowcem)
Zawarcie umowy o wykonanie usługi
Słowniczek kosmetyczny
Reklamacja usługi fryzjerskiej i stomatologicznej
ABC konsumenta - reklamacja usług telekomunikacyjnych (Zawyżony rachunek - płacić, nie płacić)
ABC konsumenta - sprzedaż na odległość (Zakupy bez wychodzenia z domu)
Podstawowe pojęcia w turystyce
Przykłady - usługi
Usługi platform cyfrowych
Kazus dotyczący nienależytego wykonania usługi pralniczej
Pułapki w sprzedaży wysyłkowej
Kilka wskazówek przy zakupie używanych samochodów
Wadliwie wykonana usługa
Ile wart jest mój podpis
Odpowiedzialność hotelarza (organizatora turystyki) za rzeczy wniesione do hotelu
Sądownictwo polubowne
| Strona główna | Gazeta | Miszmasz | Internet i komputery | Forum | Galeria | Liga Halowa Piłki Nożnej | Katalog stron www |
| Program telewizyjny | Konsument | Schronisko dla psów Azorek | Towarzystwo Opieki Nad Zwierzętami |
| Stowarzyszenie "Przyjaciel" | Kartka do Świętego Mikołaja | Kontakt |
Copyright © 2004-2006 Oborniki Wielkopolskie Online Wszelkie prawa zastrzeżone