Oborniki Wielkopolskie Online - Twój lokalny portal internetowy Gazeta Internet i komputery Forum dyskusyjne Galeria Katalog stron www Program telewizyjny TV Konsument, prawa konsumentów
Google Szukaj w polskim internecie
Ustaw Oborniki Wielkopolskie Online jako Stronę Startową Dodaj Oborniki Wielkopolskie Online do Ulubionych Online (1)   
 Profil użytkownika
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.

Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz założyć je sobie za darmo tutaj.

 Konsument
Praktyczne porady
Abc konsumenta
Tryb dochodzenia roszczeń
Usługi: jak zamawiać, jak reklamować
Wadliwy towar, reklamacja

Szukanie w/g tematów
Dane osobowe
Reklama i marketing
Mam prawo do zdrowia
Sprzedaż poza lokalem firmy
Telekomunikacja
Kosmetyki
Zdrowie
Sprzedaż wysyłkowa
Dzieci
Usługi operatorów telewizyjnych
Usługi turystyczne
Ubezpieczenia
Usługi bankowe i finansowe
Sprawy samochodowe


Akcja Kup Budę

 Kalendarium imprez
Więcej na stronie: Imprezy


 Reklama

 Informacje lokalne
Ruszyła akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon"
Kartka z kalendarza - 22 Czerwca
Kartka z kalendarza - 21 Czerwca
Absolutorium udzielone
Kartka z kalendarza - 20 Czerwca
Decathlon fundatorem kolejnych nagród
Kartka z kalendarza - 19 Czerwca

 Internet i komputery
Prawie jak hackerzy
Skaner twarzy poprawi bezpieczeństwo w miastach?
Uwaga na świąteczne e-maile
AMD opóźnia produkcję Barcelony
Szef międzynarodowej szajki hackerów zatrzymany
YouTube "zapcha" Internet?
Niebezpieczne YouTube

 Czy wiesz, że...
Plik - to zbiór danych zapisany w pamięci zewn. komputera (zwykle na dysku) w formie wyodrębnionej całości.
 Home > Konsument
Mam prawo do zdrowia

Opieka zdrowotna w Polsce - badanie AC Nielsen

10.04.2015 23:42:00

W obronie zasad i praw powstała ogólnopolska koalicja na rzecz pacjentów "Mam prawo do zdrowia". Celem koalicji jest edukacja społeczna w zakresie praw należnych pacjentom oraz ich egzekwowanie.

Na zlecenie Federacji Konsumentów instytut AC Nielsen przeprowadził badanie, które pozwoliło poznać opinie Polaków na temat opieki zdrowotnej.

BADANIE "OPIEKA ZDROWOTNA w POLSCE" (AC Nielsen Polska)

Styczeń/luty 2004r.

Podsumowanie:
  • Opinia respondentów w badaniu na temat opieki zdrowotnej w Polsce jest raczej niska lub bardzo niska.
  • Osoby w badaniu mają przede wszystkim negatywną opinie o poszanowaniu praw pacjenta; na tym samym niskim poziomie oceniają poczucie bezpieczeństwa, że w ramach płaconych świadczeń uzyskają skuteczna pomoc medyczną.
  • Również nisko oceniają dostęp do nowoczesnych i skutecznych leków w ramach płaconych świadczeń i zrozumiałość zasad refundacji leków, a także informacje o świadczeniach, które przysługują im w ramach systemu ochrony zdrowia.
  • Jedynie zasady opieki medycznej (jak opieka lekarza pierwszego kontaktu, pobyt w szpitalu, zabiegi specjalistyczne) są oceniane nieco lepiej.
  • Ankietowani uważają, ze refundacja powinna dotyczyć leków drogich, na które większości pacjentów nie stać; spodziewają się, że cena tych leków po refundacji będzie bardziej przystępna.
  • Generalnie gorzej na temat opieki zdrowotnej w Polsce wypowiadają się mężczyźni; przede wszystkim nie są dla nich zrozumiale podstawowe zasady opieki medycznej i refundacji leków.
  • Negatywna opinia na temat opieki zdrowotnej wzrasta z wiekiem (osoby starsze częściej korzystają z przysługujących im świadczeń) i do wszystkich zagadnień poruszanych w badaniu szczególnie źle ustosunkowane były osoby w starszych grupach wiekowych; 45-65 lat.
  • Najbardziej krytyczne wobec opieki zdrowotnej w Polsce są osoby lepiej wykształcone mają wyższe oczekiwania), osoby pracujące, a także emeryci i renciści (częściej korzystają).
  • Z badania wynika, że osoby mieszkające w dużych miastach pow. 100.000 mieszkańców mają bardzo negatywną opinię o opiece zdrowotnej w Polsce.
  • Osoby najbardziej niezadowolone z opieki zdrowotnej to mieszkańcy Warszawy, regionu południowego (aglomeracja śląska) i południowo-zachodniego.
  • 72% osób w badaniu czuje się raczej źle lub zdecydowanie źle poinformowanych o świadczeniach, które przysługują im w ramach systemu ochrony zdrowia.
  • 84% osób twierdzi, ze prawa pacjentów nie obecnie szanowane.
  • O ile podstawowe zasady opieki medycznej (takie jak: opieka lekarza pierwszego kontaktu, pobyt w szpitalu , zabiegi specjalistyczne) są dla 50% osób raczej zrozumiałe, to 72% osób nie rozumie zasad refundacji leków.
  • 81% osób nie czuje się bezpiecznie i nie są pewni, że w przypadku choroby otrzymają skuteczną pomoc medyczną w ramach płaconych świadczeń.
  • 77% osób uważa, że dostęp do nowoczesnych i skutecznych leków w ramach płaconych świadczeń jest niewystarczający.
  • 74% osób w badaniu uważa, ze refundacja powinna dotyczyć leków drogich, na które większości pacjentów nie stać; spodziewają się, ze cena tych leków po refundacji będzie bardziej przystępna.


 
Serwis powstał przy współpracy z Federacją konsumentów.



Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce.

Pobierz darmowe e-booki
(Nie)bezpieczne aukcje, czyli jak unikniesz ryzyka podczas kupowania na aukcjach internetowych.

 Najczęściej czytane
Zadatek czy zaliczka
ABC konsumenta - co warto wiedzieć o zakupach i reklamacji
ABC konsumenta - wadliwy towar, reklamacja
Umowy poza lokalem przedsiębiorstwa
ABC konsumenta - usługi (Potyczki z fachowcem)
Zawarcie umowy o wykonanie usługi
Słowniczek kosmetyczny
Reklamacja usługi fryzjerskiej i stomatologicznej
ABC konsumenta - reklamacja usług telekomunikacyjnych (Zawyżony rachunek - płacić, nie płacić)
ABC konsumenta - sprzedaż na odległość (Zakupy bez wychodzenia z domu)
Podstawowe pojęcia w turystyce
Przykłady - usługi
Usługi platform cyfrowych
Kazus dotyczący nienależytego wykonania usługi pralniczej
Pułapki w sprzedaży wysyłkowej
Kilka wskazówek przy zakupie używanych samochodów
Wadliwie wykonana usługa
Ile wart jest mój podpis
Odpowiedzialność hotelarza (organizatora turystyki) za rzeczy wniesione do hotelu
Sądownictwo polubowne
| Strona główna | Gazeta | Miszmasz | Internet i komputery | Forum | Galeria | Liga Halowa Piłki Nożnej | Katalog stron www |
| Program telewizyjny | Konsument | Schronisko dla psów Azorek | Towarzystwo Opieki Nad Zwierzętami |
| Stowarzyszenie "Przyjaciel" | Kartka do Świętego Mikołaja | Kontakt |
Copyright © 2004-2006 Oborniki Wielkopolskie Online Wszelkie prawa zastrzeżone