Oborniki Wielkopolskie Online - Twój lokalny portal internetowy Gazeta Internet i komputery Forum dyskusyjne Galeria Katalog stron www Program telewizyjny TV Konsument, prawa konsumentów
Google Szukaj w polskim internecie
Ustaw Oborniki Wielkopolskie Online jako Stronę Startową Dodaj Oborniki Wielkopolskie Online do Ulubionych Online (1)   
 Profil użytkownika
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.

Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz założyć je sobie za darmo tutaj.

 Konsument
Praktyczne porady
Abc konsumenta
Tryb dochodzenia roszczeń
Usługi: jak zamawiać, jak reklamować
Wadliwy towar, reklamacja

Szukanie w/g tematów
Dane osobowe
Reklama i marketing
Mam prawo do zdrowia
Sprzedaż poza lokalem firmy
Telekomunikacja
Kosmetyki
Zdrowie
Sprzedaż wysyłkowa
Dzieci
Usługi operatorów telewizyjnych
Usługi turystyczne
Ubezpieczenia
Usługi bankowe i finansowe
Sprawy samochodowe


Akcja Kup Budę

 Kalendarium imprez
Więcej na stronie: Imprezy


 Reklama

 Informacje lokalne
Ruszyła akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon"
Kartka z kalendarza - 22 Czerwca
Kartka z kalendarza - 21 Czerwca
Absolutorium udzielone
Kartka z kalendarza - 20 Czerwca
Decathlon fundatorem kolejnych nagród
Kartka z kalendarza - 19 Czerwca

 Internet i komputery
Prawie jak hackerzy
Skaner twarzy poprawi bezpieczeństwo w miastach?
Uwaga na świąteczne e-maile
AMD opóźnia produkcję Barcelony
Szef międzynarodowej szajki hackerów zatrzymany
YouTube "zapcha" Internet?
Niebezpieczne YouTube

 Czy wiesz, że...
Defragmentacja - dysku twardego komputera, to zbieranie w jedno miejsce fragmentów danych rozrzuconych w różnych jego obszarach; skraca to czas odczytu danych z dysku.
 Home > Konsument
Reklama i marketing

Piwo w prawie

10.04.2015 23:42:00

W Polsce reklama i promocja napojów alkoholowych jest zabroniona. Wyjątek stanowi piwo. Zakaz reklamy alkoholu w odniesieniu do piwa ma charakter względny - odnosi się tylko do określonych środków przekazu i określonych treści wyrażonych w reklamie. Warunki, pod jakimi dozwolona jest reklama i promocja piwa, są wymienione w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (DzU z 2003 nr 80 poz. 719).
  • Reklama i promocja piwa jest dozwolona pod warunkiem, że nie jest skierowana do dzieci i młodzieży. Nie może więc zawierać żargonu używanego przez młodzież ani np. korzystać z estetyki komiksu. W reklamach i promocji piwa nie mogą brać udziału osoby niepełnoletnie.
  • Akcje promocyjne piwa nie mogą sugerować, że piwo warunkuje osiągnięcie sukcesu życiowego lub zawodowego. Reklamy nie mogą również być budowane na podstawie kojarzenia piwa z atrakcyjnością seksualną, relaksem, wypoczynkiem, sprawnością fizyczną, nauką, pracą ani zdrowiem (art. 13[1] ust. 1).
  • Ustawa określa również czas, miejsca i nośniki, na których reklama i promocja piwa nie jest dozwolona. W telewizji, radiu, kinie i teatrze reklamy piwa mogą pojawiać się od godziny 20 do 6 rano. Wyjątek stanowią reklamy piwa prowadzone przez organizatorów imprezy sportu wyczynowego lub profesjonalnego, ale reklamy mogą pojawiać się tylko w trakcie trwania tej imprezy. Nie można prowadzić reklamy bądź promocji piwa na kasetach video lub innych nośnikach, w prasie młodzieżowej i dziecięcej, na okładkach dzienników i czasopism.
  • Nowością jest złagodzony zakaz umieszczania reklam piwa na słupach i tablicach reklamowych. Obecnie reklamy takie są dopuszczane pod warunkiem, że 20% powierzchni przeznaczonej na reklamę zajmą wyraźne i czytelne napisy o szkodliwości spożycia alkoholu lub o zakazie sprzedaży alkoholu małoletnim (art. 13[1] ust. 2). Wygląd napisów na reklamach zostanie ustalony w rozporządzeniu ministra zdrowia.
  • Firmy produkujące piwo mogą sponsorować imprezy sportowe, koncerty muzyczne oraz inne imprezy masowe, ale informowanie o sponsorowaniu musi być prowadzone według określonych w ustawie zasad. Producenci mogą umieszczać wewnątrz dzienników i czasopism, na zaproszeniach, biletach, plakatach, produktach i tablicach informacyjnych związanych z określoną imprezą swoją nazwę oraz znak towarowy (art. 13[1] ust. 5). Informowanie o sponsorowaniu może także być prowadzone w radiu i telewizji, ale musi być ograniczone do podania jedynie nazwy producenta lub jego znaku towarowego. Ponadto informacja ta nie może być prezentowana przez osobę fizyczną lub z wykorzystaniem wizerunku postaci ludzkiej (art. 13[1] ust. 6).


 
Serwis powstał przy współpracy z Federacją konsumentów.



Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce.

Pobierz darmowe e-booki
(Nie)bezpieczne aukcje, czyli jak unikniesz ryzyka podczas kupowania na aukcjach internetowych.

 Najczęściej czytane
Zadatek czy zaliczka
ABC konsumenta - co warto wiedzieć o zakupach i reklamacji
ABC konsumenta - wadliwy towar, reklamacja
Umowy poza lokalem przedsiębiorstwa
ABC konsumenta - usługi (Potyczki z fachowcem)
Zawarcie umowy o wykonanie usługi
Słowniczek kosmetyczny
Reklamacja usługi fryzjerskiej i stomatologicznej
ABC konsumenta - reklamacja usług telekomunikacyjnych (Zawyżony rachunek - płacić, nie płacić)
Podstawowe pojęcia w turystyce
ABC konsumenta - sprzedaż na odległość (Zakupy bez wychodzenia z domu)
Przykłady - usługi
Kazus dotyczący nienależytego wykonania usługi pralniczej
Usługi platform cyfrowych
Kilka wskazówek przy zakupie używanych samochodów
Pułapki w sprzedaży wysyłkowej
Wadliwie wykonana usługa
Odpowiedzialność hotelarza (organizatora turystyki) za rzeczy wniesione do hotelu
Ile wart jest mój podpis
Sądownictwo polubowne
| Strona główna | Gazeta | Miszmasz | Internet i komputery | Forum | Galeria | Liga Halowa Piłki Nożnej | Katalog stron www |
| Program telewizyjny | Konsument | Schronisko dla psów Azorek | Towarzystwo Opieki Nad Zwierzętami |
| Stowarzyszenie "Przyjaciel" | Kartka do Świętego Mikołaja | Kontakt |
Copyright © 2004-2006 Oborniki Wielkopolskie Online Wszelkie prawa zastrzeżone