Oborniki Wielkopolskie Online - Twój lokalny portal internetowy Gazeta Internet i komputery Forum dyskusyjne Galeria Katalog stron www Program telewizyjny TV Konsument, prawa konsumentów
Google Szukaj w polskim internecie
Ustaw Oborniki Wielkopolskie Online jako Stronę Startową Dodaj Oborniki Wielkopolskie Online do Ulubionych Online (1)   
 Profil użytkownika
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.

Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz założyć je sobie za darmo tutaj.

 Konsument
Praktyczne porady
Abc konsumenta
Tryb dochodzenia roszczeń
Usługi: jak zamawiać, jak reklamować
Wadliwy towar, reklamacja

Szukanie w/g tematów
Dane osobowe
Reklama i marketing
Mam prawo do zdrowia
Sprzedaż poza lokalem firmy
Telekomunikacja
Kosmetyki
Zdrowie
Sprzedaż wysyłkowa
Dzieci
Usługi operatorów telewizyjnych
Usługi turystyczne
Ubezpieczenia
Usługi bankowe i finansowe
Sprawy samochodowe


Akcja Kup Budę

 Kalendarium imprez
Więcej na stronie: Imprezy


 Reklama

 Informacje lokalne
Ruszyła akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon"
Kartka z kalendarza - 22 Czerwca
Kartka z kalendarza - 21 Czerwca
Absolutorium udzielone
Kartka z kalendarza - 20 Czerwca
Decathlon fundatorem kolejnych nagród
Kartka z kalendarza - 19 Czerwca

 Internet i komputery
Prawie jak hackerzy
Skaner twarzy poprawi bezpieczeństwo w miastach?
Uwaga na świąteczne e-maile
AMD opóźnia produkcję Barcelony
Szef międzynarodowej szajki hackerów zatrzymany
YouTube "zapcha" Internet?
Niebezpieczne YouTube

 Czy wiesz, że...
Baza danych - to zbiór danych uszeregowany wg określonego schematu logicznego umożliwiającego proste zmienianie i przetwarzanie danych.
 Home > Konsument
Reklama i marketing

Podstępy marketingu

10.04.2015 23:42:00

Produkty mleczne, środki czystości, kosmetyki, telefony komórkowe - nowości zapełniają wszystkie działy supermarketów. Czasami użyteczne, częściej zbędne, ich pomysłowość ma usprawiedliwiać wysokie ceny.

Klienci przechadzający się spokojnie z wózkiem między półkami nie są świadomi zaciętej walki, którą toczą ze sobą dziesiątki nowych produktów, aby przyciągnąć uwagę kupujących: nowy napój energetyzujący, najnowszy produkt znanej marki szamponów, nowy deser o kremowej konsystencji itd. Francuski Instytut TNS-Secodip szacuje, że w supermarketach pojawia się rocznie ponad 1 700 nowych produktów codziennego użytku.

Pomiędzy nowymi produktami toczy się bezlitosna rywalizacja, która decyduje o ich losie. Produkt, który nie cieszy się zainteresowaniem konsumentów jest wycofywany z dystrybucji i tym samym znika bezpowrotnie z półek supermarketów., Ponad połowa nowości uznawana jest za porażkę po upływie dwóch lat.

Wprowadzanie na rynek nowych produktów wynika przede wszystkim z potrzeb ekonomicznych firm, ponieważ pozwalają one zwiększyć sprzedaż lub podwyższyć ceny. To również najlepszy sposób na odróżnienie się od konkurencji. Producenci obawiają się najbardziej, że ich produkty zginą w tłumie. Obecnie w większości działów nowości pojawiają się przeciętnie co dwa, trzy lata, twierdzi Nathalie Joulin, autorka książki na ten temat (Les Coulisses des nouveaux produits, Editions d’organisation).

Żyła złota dla producentów


Pojęcie nowości okazuje się czasami względne. Oprócz prawdziwych i rzadko spotykanych wynalazków technologicznych należy uwzględnić artykuły, które dzięki pomysłowości specjalistów od marketingu znalazły się w czołówce najbardziej popularnych i najdroższych produktów lub zostały wypromowane jako nowość, pomimo że pomysł wcale nie jest nowy. Francuski magazyn konsumentów "60 milionów konsumentów" wybrał produkty, które pojawiły się w ciągu ostatnich dwóch lat na rynku francuskim. Niektóre z nich można również kupić w Polsce. Większość z nich wprowadzono na rynek za pomocą kampanii reklamowych w telewizji i w prasie, ale reklamy nie mówią o nich wszystkiego. Okazuje się, że wspólną cechą nowości jest ich wysoka cena.

Nowości rynkowe


Jednorazowe ściereczki czyszczące

Chusteczki, używane początkowo do pielęgnacji niemowląt, pojawiły się niedawno jako jednorazowe ściereczki w dziale chemii gospodarczej. Obecnie w supermarkecie można znaleźć kilka rodzajów ściereczek: uniwersalnych, do płytek ceramicznych, odtłuszczające, do kuchenek mikrofalowych, zapachowe. Rozszerzenie oferty produktów pozwoliło producentom na zwiększenie sprzedaży.

Pokarmy dla psów dbających o linie

Nasi czworonożni ulubieńcy mogą nareszcie liczyć na zdrowe posiłki. Spośród produktów marki Pedigree można wybrać pokarm dostosowany do wieku naszego psa, aby zapobiec kłopotom z trawieniem, wzmocnić naturalną obronę organizmu i zapewnić zdrowa skórę. W sprzedaży dostępne są również psie smakołyki, które zwalczają kamień nazębny i poprawiają oddech. Producenci pokarmów dla zwierząt, co prawda z opóźnieniem, przekwalifikowali się na produkcję "zdrowej żywności".

Dietetyczna woda

Firma Danone znana przede wszystkim z przetworów mleczarskich wypuściła na rynek wodę mineralną Vitalinea, która jest dobrym przykładem rozszerzenia oferty danej marki. Nie chodzi tutaj jedynie o zmianę technologii w celu produkcji nowego wyrobu, ale o zmianę wizerunku w oczach klientów. W przypadku marki Danone logo Vitalinea pozwala konsumentowi zidentyfikować dany produkt jako dietetyczny.

Płyny do prania

Płyny do prania wyłącznie ubrań czarnych lub białych, np. Coral Black Velvet, Black Perła, Perwoll Black Magic, stworzyły niszę rynkową dla wyspecjalizowanych środków piorących.

Francuskie nowości

Kawałki tuńczyka w kolorowych saszetkach zamiast ponurej puszki produkowane przez francuską firmę Saupiquet lub minisaszetki z odmierzoną porcja płynu zmiękczającego do prania to niektóre nowości, które nie dotarły jeszcze na nasz rynek. Tego typu produkty są niezwykle praktyczne dla producentów, ponieważ wymagają jedynie zmiany wyglądu opakowania a pozwalają podwyższyć znacznie cenę artykułu. Cena 15 minisaszetek z płynem zmiękczającym jest prawie o połowę wyższa od ceny płynu zmiękczającego w tradycyjnej butelce o pojemności 750 ml.

 
Serwis powstał przy współpracy z Federacją konsumentów.



Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce.

Pobierz darmowe e-booki
(Nie)bezpieczne aukcje, czyli jak unikniesz ryzyka podczas kupowania na aukcjach internetowych.

 Najczęściej czytane
Zadatek czy zaliczka
ABC konsumenta - co warto wiedzieć o zakupach i reklamacji
ABC konsumenta - wadliwy towar, reklamacja
Umowy poza lokalem przedsiębiorstwa
ABC konsumenta - usługi (Potyczki z fachowcem)
Zawarcie umowy o wykonanie usługi
Słowniczek kosmetyczny
Reklamacja usługi fryzjerskiej i stomatologicznej
ABC konsumenta - reklamacja usług telekomunikacyjnych (Zawyżony rachunek - płacić, nie płacić)
ABC konsumenta - sprzedaż na odległość (Zakupy bez wychodzenia z domu)
Podstawowe pojęcia w turystyce
Przykłady - usługi
Usługi platform cyfrowych
Kazus dotyczący nienależytego wykonania usługi pralniczej
Pułapki w sprzedaży wysyłkowej
Kilka wskazówek przy zakupie używanych samochodów
Wadliwie wykonana usługa
Ile wart jest mój podpis
Odpowiedzialność hotelarza (organizatora turystyki) za rzeczy wniesione do hotelu
Sądownictwo polubowne
| Strona główna | Gazeta | Miszmasz | Internet i komputery | Forum | Galeria | Liga Halowa Piłki Nożnej | Katalog stron www |
| Program telewizyjny | Konsument | Schronisko dla psów Azorek | Towarzystwo Opieki Nad Zwierzętami |
| Stowarzyszenie "Przyjaciel" | Kartka do Świętego Mikołaja | Kontakt |
Copyright © 2004-2006 Oborniki Wielkopolskie Online Wszelkie prawa zastrzeżone