Oborniki Wielkopolskie Online - Twój lokalny portal internetowy Gazeta Internet i komputery Forum dyskusyjne Galeria Katalog stron www Program telewizyjny TV Konsument, prawa konsumentów
Google Szukaj w polskim internecie
Ustaw Oborniki Wielkopolskie Online jako Stronę Startową Dodaj Oborniki Wielkopolskie Online do Ulubionych Online (1)   
 Profil użytkownika
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.

Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz założyć je sobie za darmo tutaj.

 Konsument
Praktyczne porady
Abc konsumenta
Tryb dochodzenia roszczeń
Usługi: jak zamawiać, jak reklamować
Wadliwy towar, reklamacja

Szukanie w/g tematów
Dane osobowe
Reklama i marketing
Mam prawo do zdrowia
Sprzedaż poza lokalem firmy
Telekomunikacja
Kosmetyki
Zdrowie
Sprzedaż wysyłkowa
Dzieci
Usługi operatorów telewizyjnych
Usługi turystyczne
Ubezpieczenia
Usługi bankowe i finansowe
Sprawy samochodowe


Akcja Kup Budę

 Kalendarium imprez
Więcej na stronie: Imprezy


 Reklama

 Informacje lokalne
Ruszyła akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon"
Kartka z kalendarza - 22 Czerwca
Kartka z kalendarza - 21 Czerwca
Absolutorium udzielone
Kartka z kalendarza - 20 Czerwca
Decathlon fundatorem kolejnych nagród
Kartka z kalendarza - 19 Czerwca

 Internet i komputery
Prawie jak hackerzy
Skaner twarzy poprawi bezpieczeństwo w miastach?
Uwaga na świąteczne e-maile
AMD opóźnia produkcję Barcelony
Szef międzynarodowej szajki hackerów zatrzymany
YouTube "zapcha" Internet?
Niebezpieczne YouTube

 Czy wiesz, że...
Palmtop - to komputer przenośny, mieszczący się w dłoni.
 Home > Konsument
Sprzedaż poza lokalem firmy

Uwaga na firmę EL-GAZ, GAZO-TECH i podobne

10.04.2015 23:42:00

Najczęściej wygląda to tak: puka akwizytor, proponuje montaż detektora gazowego, często "pokazuje" długą listę lokatorów, którzy już kupili detektor lub sugeruje, że przyszedł za zgodą administracji, lub (choć może to był tylko przypadek) pojawia się bezpośrednio po wymianie całej instalacji gazowej w bloku - wtedy jego związek z niedawnym remontem nasuwa się jakby sam. Metody na tyle skuteczne, że wiele osób podpisuje umowę i wpłaca 50 zł. Następnie są dwie możliwości: po tygodniu przychodzi monter i za kolejne 260 zł ustawia pudełeczko 15x15 cm, które przeraźliwie wyje, gdy w pomieszczeniu pojawi się choć niewielkie stężenie gazu. Druga możliwość: po wyjściu akwizytora czar pryska i chcemy z podpisanej umowy zrezygnować. Wtedy zaczynamy ją dokładnie czytać, punktów do przeczytania jest tylko 5, ale 3 z nich są niezgodne z prawem, a wynika z nich jednoznacznie, że z umowy zrezygnować nam się nie uda, chyba że zgodzimy się na stratę kolejnych 89 zł.

Prosimy się tym nie zrażać i skorzystać z naszej pomocy. Pomożemy każdemu odzyskać 50 zł i nie ponosić dalszych konsekwencji podpisanej umowy.

Warunki umowy firmy El-gaz wraz z komentarzem Federacji:
  1. Zakres świadczeń obowiązuje zakład ściśle według pisemnej treści niniejszej umowy. Ustne zobowiązania nie są honorowane. Nie istnieje możliwość płatności w ratach.

    Uwaga: W prawie cywilnym oprócz treści umowy istotna jest również rzeczywista wola stron, czyli motywy zawarcia umowy. Jeśli sprzedawca zobowiązał się wobec konsumenta ustnie w kwestii nie objętej pisemnymi postanowieniami umowy, to takie zobowiązanie jest wiążące. Problem może polegać na udowodnieniu zapewnień złożonych przez handlowca. Przy tak ogólnikowo sformułowanej umowie w formie pisemnej konieczne wydaje się poczynienie dodatkowych ustaleń ustnie, gdyż z pisemnych postanowień nie wynikają wszystkie elementy istotne umowy, np. termin wykonania zobowiązania przez sprzedawcę.
  2. W przypadku rezygnacji, zerwania umowy-zlecenia Zleceniodawca, lokator zobowiązuje się po upływie 10-dni od daty, wystawienia umowy ponieść 30% kosztów jej realizacji (89 zł) pomniejszając o wpłaconą przedpłatę gwarancyjną.

    Uwaga: Zgodnie z ustawą o Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.), która reguluje m.in. sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa:
    • Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, czyli w tym przypadku w domu z udziałem akwizytora, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy.
    • Ten kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, powinien przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni i wręczyć wzór oświadczenia o odstąpieniu.
    • Jeżeli konsument zawierając umowę nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od niej, to może to uczynić w terminie dziesięciu dni od chwili uzyskania takiej informacji. Taką możliwość ma przez trzy miesiące od wykonania umowy.
    • Konsument, który odstępuje od umowy już po zainstalowaniu w jego mieszkaniu detektora gazu musi go zwrócić w stanie niezmienionym.
    • W umowie nie wolno zastrzegać, że konsumentowi wolno od niej odstąpić tylko po zapłaceniu jakieś sumy (odstępnego).
  3. W przypadkach szczególnych zakład zastrzega sobie możliwość opóźnienia realizacji zlecenia do 21 dni.

    Uwaga: Umowa nie przewiduje od jakiej chwili liczone będzie opóźnienie. Ponieważ nie określono terminu wykonania, należy sądzić, że od chwili podpisania umowy.
  4. W razie reklamacji prosimy porozumieć się listownie (listy polecone).
  5. Wpłacanej kwoty gwarancyjnej zakład nie zwraca, zgodnie z art. 394 Kodeksu Cywilnego.

    Uwaga: Zakład ma obowiązek zwrotu kwoty gwarancyjnej, a punkt ten jest niezgodny z prawem. Art. 394 kc dotyczy co prawda losów wpłaconego zadatku w przypadku niewykonania umowy lecz sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa jest regulowana dodatkowo Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Artykuł 2 (pkt.3) tej ustawy określa, że w razie odstąpienia od umowy w wyznaczonych przez ustawę terminach, jest ona uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Co więcej jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

Jak należy postąpić:

  1. Skorzystać z pomocy prawnika Federacji i/lub samemu wypełnić formularz odstąpienia od umowy.
  2. Wysłać go listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.
  3. Poczekać na zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli to nie nastąpi poprosić o pomoc prawnika Federacji.


 
Serwis powstał przy współpracy z Federacją konsumentów.



Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce.

Pobierz darmowe e-booki
(Nie)bezpieczne aukcje, czyli jak unikniesz ryzyka podczas kupowania na aukcjach internetowych.

 Najczęściej czytane
Zadatek czy zaliczka
ABC konsumenta - co warto wiedzieć o zakupach i reklamacji
ABC konsumenta - wadliwy towar, reklamacja
Umowy poza lokalem przedsiębiorstwa
ABC konsumenta - usługi (Potyczki z fachowcem)
Zawarcie umowy o wykonanie usługi
Słowniczek kosmetyczny
Reklamacja usługi fryzjerskiej i stomatologicznej
ABC konsumenta - reklamacja usług telekomunikacyjnych (Zawyżony rachunek - płacić, nie płacić)
Podstawowe pojęcia w turystyce
ABC konsumenta - sprzedaż na odległość (Zakupy bez wychodzenia z domu)
Przykłady - usługi
Kazus dotyczący nienależytego wykonania usługi pralniczej
Usługi platform cyfrowych
Kilka wskazówek przy zakupie używanych samochodów
Pułapki w sprzedaży wysyłkowej
Wadliwie wykonana usługa
Odpowiedzialność hotelarza (organizatora turystyki) za rzeczy wniesione do hotelu
Ile wart jest mój podpis
Sądownictwo polubowne
| Strona główna | Gazeta | Miszmasz | Internet i komputery | Forum | Galeria | Liga Halowa Piłki Nożnej | Katalog stron www |
| Program telewizyjny | Konsument | Schronisko dla psów Azorek | Towarzystwo Opieki Nad Zwierzętami |
| Stowarzyszenie "Przyjaciel" | Kartka do Świętego Mikołaja | Kontakt |
Copyright © 2004-2006 Oborniki Wielkopolskie Online Wszelkie prawa zastrzeżone