Oborniki Wielkopolskie Online - Twój lokalny portal internetowy Gazeta Internet i komputery Forum dyskusyjne Galeria Katalog stron www Program telewizyjny TV Konsument, prawa konsumentów
Google Szukaj w polskim internecie
Ustaw Oborniki Wielkopolskie Online jako Stronę Startową Dodaj Oborniki Wielkopolskie Online do Ulubionych Online (1)   
 Profil użytkownika
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.

Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz założyć je sobie za darmo tutaj.

 Konsument
Praktyczne porady
Abc konsumenta
Tryb dochodzenia roszczeń
Usługi: jak zamawiać, jak reklamować
Wadliwy towar, reklamacja

Szukanie w/g tematów
Dane osobowe
Reklama i marketing
Mam prawo do zdrowia
Sprzedaż poza lokalem firmy
Telekomunikacja
Kosmetyki
Zdrowie
Sprzedaż wysyłkowa
Dzieci
Usługi operatorów telewizyjnych
Usługi turystyczne
Ubezpieczenia
Usługi bankowe i finansowe
Sprawy samochodowe


Akcja Kup Budę

 Kalendarium imprez
Więcej na stronie: Imprezy


 Reklama

 Informacje lokalne
Ruszyła akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon"
Kartka z kalendarza - 22 Czerwca
Kartka z kalendarza - 21 Czerwca
Absolutorium udzielone
Kartka z kalendarza - 20 Czerwca
Decathlon fundatorem kolejnych nagród
Kartka z kalendarza - 19 Czerwca

 Internet i komputery
Prawie jak hackerzy
Skaner twarzy poprawi bezpieczeństwo w miastach?
Uwaga na świąteczne e-maile
AMD opóźnia produkcję Barcelony
Szef międzynarodowej szajki hackerów zatrzymany
YouTube "zapcha" Internet?
Niebezpieczne YouTube

 Czy wiesz, że...
Palmtop - to komputer przenośny, mieszczący się w dłoni.
 Home > Konsument
Telekomunikacja

Oszustwo

10.04.2015 23:41:59

W lutym tego roku do Federacji Konsumentów zgłosił się konsument, którego sprawa stanowi dobry przykład nowej metody oszukiwania abonentów telekomunikacyjnych. Konsument zgłosił się w imieniu swoich rodziców, którzy będąc osobami starszymi, stanowili łatwy cel oszustwa.

Sprawa zaczęła się, gdy jeden z domowników zadzwonił na linię 0-700. Połączenie zostało natychmiast przerwane. Do rodziców konsumenta zadzwoniła jednak pewna pani, podając się za przedstawiciela firmy świadczącej usługi 0-700. Twierdziła, że mimo przerwania połączenia, musiało ono trwać dalej przez co najmniej 3 godziny, a za przerwanie połączenia jest kara finansowa. W związku z tym starsze małżeństwo miało zostać obciążone wysoką opłatą.

Strasząc w ten sposób konsumentów, przygotowała sobie grunt pod oszustwo. Otóż wszystko miało się wyjaśnić po telefonie w odpowiednie miejsce. Rodzice konsumenta zastraszeni wysoką opłatą chętnie skorzystali z możliwości polubownego załatwienia sprawy. Zadzwonili na podany numer, a jako że nikt nie odbierał, wykonali kilkanaście połączeń. W końcu po połączeniu zostawili słuchawkę odłożoną obok telefonu na 13 godzin, żeby połączenie anulowało poprzedni dług. Nie trzeba chyba dodawać, że numer ten był kolejnym numerem 0-700. Do tej pory konsumenci nie dostali jeszcze rachunku, można sobie jednak wyobrazić, jak wysoki on będzie.

Postępowanie domniemanej przedstawicielki, domniemanej ponieważ zostawiła do siebie numer kontaktowy, który jest numerem telefonu na kartę i firmy się nimi nie posługują, wypełnia znamiona oszustwa z kodeksu karnego. Jest to przestępstwo i koniecznie trzeba taką sprawę zgłosić najpierw na policję. Będziemy mieli chociaż potwierdzenie dla operatora, że zgłaszaliśmy oszustwo. Gdy przyjdzie rachunek, należy opłacić go tylko w części niespornej, czyli bez opłat za numery 0-700, a co do pozostałej części złożyć reklamację. Należałoby również przesłać do operatora notatkę służbową policjanta, potwierdzającą zgłoszenie przestępstwa.

Trzeba zaznaczyć, że czerpanie korzyści z przestępstwa jest kolejnym czynem karanym. W związku z tym operator telekomunikacyjny nie może skutecznie żądać od konsumenta zapłaty, popełniłby wtedy przestępstwo.

 
Serwis powstał przy współpracy z Federacją konsumentów.



Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce.

Pobierz darmowe e-booki
(Nie)bezpieczne aukcje, czyli jak unikniesz ryzyka podczas kupowania na aukcjach internetowych.

 Najczęściej czytane
Zadatek czy zaliczka
ABC konsumenta - co warto wiedzieć o zakupach i reklamacji
ABC konsumenta - wadliwy towar, reklamacja
Umowy poza lokalem przedsiębiorstwa
ABC konsumenta - usługi (Potyczki z fachowcem)
Zawarcie umowy o wykonanie usługi
Słowniczek kosmetyczny
Reklamacja usługi fryzjerskiej i stomatologicznej
ABC konsumenta - reklamacja usług telekomunikacyjnych (Zawyżony rachunek - płacić, nie płacić)
Podstawowe pojęcia w turystyce
ABC konsumenta - sprzedaż na odległość (Zakupy bez wychodzenia z domu)
Przykłady - usługi
Kazus dotyczący nienależytego wykonania usługi pralniczej
Usługi platform cyfrowych
Kilka wskazówek przy zakupie używanych samochodów
Pułapki w sprzedaży wysyłkowej
Wadliwie wykonana usługa
Odpowiedzialność hotelarza (organizatora turystyki) za rzeczy wniesione do hotelu
Ile wart jest mój podpis
Sądownictwo polubowne
| Strona główna | Gazeta | Miszmasz | Internet i komputery | Forum | Galeria | Liga Halowa Piłki Nożnej | Katalog stron www |
| Program telewizyjny | Konsument | Schronisko dla psów Azorek | Towarzystwo Opieki Nad Zwierzętami |
| Stowarzyszenie "Przyjaciel" | Kartka do Świętego Mikołaja | Kontakt |
Copyright © 2004-2006 Oborniki Wielkopolskie Online Wszelkie prawa zastrzeżone