Oborniki Wielkopolskie Online - Twój lokalny portal internetowy Gazeta Internet i komputery Forum dyskusyjne Galeria Katalog stron www Program telewizyjny TV Konsument, prawa konsumentów
Google Szukaj w polskim internecie
Ustaw Oborniki Wielkopolskie Online jako Stronę Startową Dodaj Oborniki Wielkopolskie Online do Ulubionych Online (1)   
 Profil użytkownika
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.

Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz założyć je sobie za darmo tutaj.

 Konsument
Praktyczne porady
Abc konsumenta
Tryb dochodzenia roszczeń
Usługi: jak zamawiać, jak reklamować
Wadliwy towar, reklamacja

Szukanie w/g tematów
Dane osobowe
Reklama i marketing
Mam prawo do zdrowia
Sprzedaż poza lokalem firmy
Telekomunikacja
Kosmetyki
Zdrowie
Sprzedaż wysyłkowa
Dzieci
Usługi operatorów telewizyjnych
Usługi turystyczne
Ubezpieczenia
Usługi bankowe i finansowe
Sprawy samochodowe


Akcja Kup Budę

 Kalendarium imprez
Więcej na stronie: Imprezy


 Reklama

 Informacje lokalne
Ruszyła akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon"
Kartka z kalendarza - 22 Czerwca
Kartka z kalendarza - 21 Czerwca
Absolutorium udzielone
Kartka z kalendarza - 20 Czerwca
Decathlon fundatorem kolejnych nagród
Kartka z kalendarza - 19 Czerwca

 Internet i komputery
Prawie jak hackerzy
Skaner twarzy poprawi bezpieczeństwo w miastach?
Uwaga na świąteczne e-maile
AMD opóźnia produkcję Barcelony
Szef międzynarodowej szajki hackerów zatrzymany
YouTube "zapcha" Internet?
Niebezpieczne YouTube

 Czy wiesz, że...
Akryl - to wełnopodobne sztuczne tworzywo, bezbarwna, przezroczysta masa plastyczna otrzymywana z żywic akrylowych.
 Home > Konsument
Usługi turystyczne

Usługi hotelarskie

10.04.2015 23:42:01

Rodzaje obiektów hotelarskich (wg. Ustawy o usługach turystycznych):
  1. hotele - obiekty posiadające co najmniej 10 pokoi, w tym większość miejsc w pokojach jedno- i dwuosobowych, świadczące szeroki zakres usług związanych z pobytem klientów,
  2. motele - hotele położone przy drogach, zapewniające możliwość korzystania z usług motoryzacyjnych i dysponujące parkingiem,
  3. pensjonaty - obiekty posiadające co najmniej 7 pokoi, oferujące całodzienne wyżywienie,
  4. kempingi - obiekty strzeżone, umożliwiające nocleg w namiotach i przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz przyrządzanie posiłków i parkowanie samochodów,
  5. domy wycieczkowe - obiekty posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych, świadczące minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów, za to oferujące warunki umożliwiające klientom samoobsługę.
  6. schroniska młodzieżowe - obiekty przeznaczone do indywidualnej i grupowej turystyki młodzieżowej, dostosowane do samoobsługi klientów,
  7. schroniska - obiekty zlokalizowane poza obszarami zabudowanymi, przy szlakach turystycznych, świadczące minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów,
  8. pola biwakowe - obiekty nie strzeżone, umożliwiające nocleg w namiotach.
Kategorie:
  1. hotele, motele i pensjonaty - pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami,
  2. kempingi - cztery kategorie oznaczone gwiazdkami,
  3. domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe - trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi.
Na zewnątrz obiektu hotelarskiego musi być umieszczona:
  • tablica określająca rodzaj i kategorię obiektu,
  • informacja o przystosowaniu obiektu do obsługi osób niepełnosprawnych.
Ponadto wewnątrz obiektu, ale na widocznym miejscu musi być umieszczona:
  • nazwa przedsiębiorstwa (lub imię i nazwisko) oraz adres,
  • informacja o zakresie świadczonych usług wraz z podstawowymi cenami, pełny cennik usług musi być udostępniony na nasze żądanie. Odpowiedzialność hotelarza.
Hotelarz odpowiada za utratę lub uszkodzenie rzeczy gości i nie może on zwolnić się od tej odpowiedzialności, nawet jeśli taki zapis umieści w umowie lub regulaminie.

Są tylko trzy sytuacje (zapisane w Kodeksie cywilnym), w których nie możemy domagać się od hotelarza odszkodowania za nasze rzeczy:
  • utrata lub uszkodzenie powstało wskutek działania siły wyższej, niezależnej od woli hotelarza, który nie mógł przewidzieć ani przeciwdziałać takiemu wydarzeniu,
  • szkoda lub utrata jest wynikiem tylko i wyłącznie naszego zawinionego działania,
  • szkoda lub utrata nastąpiły wyłącznie z winy naszego gościa.
Hotelarz odpowiada za utratę lub uszkodzenie naszych rzeczy do wysokości:
  • stukrotnej ceny doby hotelowej, w przypadku kilku rzeczy,
  • pięćdziesięciokrotnej ceny doby hotelowej w przypadku jednej rzeczy. Reklamacja usług hotelarskich.
Jeżeli nie jesteś zadowolony z poziomu usług świadczonych w hotelu lub są one niezgodne z kategorią hotelu możesz domagać się odszkodowania za poniesione przez Ciebie straty. Ale pamiętaj, że poniesiona przez Ciebie szkoda musi być wymierna i musisz udowodnić, że faktycznie zaistniała. Najlepiej od razu w chwili płacenia za rachunek negocjuj odpowiednie obniżenie ceny. Jeśli mieszkałeś w hotelu rekomendowanym przez Polskie Zrzeszenie Hoteli, możesz również skorzystać z ich pomocy podczas reklamacji usług hotelowych.

Listę rekomendowanych hoteli możesz znaleźć w internecie. Rekomendacja obejmuje bardzo wiele elementów istotnych dla konsumenta i jest gwarancją, że będziemy zadowoleni z usług oferowanych przez hotel.

 
Serwis powstał przy współpracy z Federacją konsumentów.



Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce.

Pobierz darmowe e-booki
(Nie)bezpieczne aukcje, czyli jak unikniesz ryzyka podczas kupowania na aukcjach internetowych.

 Najczęściej czytane
Zadatek czy zaliczka
ABC konsumenta - co warto wiedzieć o zakupach i reklamacji
ABC konsumenta - wadliwy towar, reklamacja
Umowy poza lokalem przedsiębiorstwa
ABC konsumenta - usługi (Potyczki z fachowcem)
Zawarcie umowy o wykonanie usługi
Słowniczek kosmetyczny
Reklamacja usługi fryzjerskiej i stomatologicznej
ABC konsumenta - reklamacja usług telekomunikacyjnych (Zawyżony rachunek - płacić, nie płacić)
ABC konsumenta - sprzedaż na odległość (Zakupy bez wychodzenia z domu)
Podstawowe pojęcia w turystyce
Przykłady - usługi
Usługi platform cyfrowych
Kazus dotyczący nienależytego wykonania usługi pralniczej
Pułapki w sprzedaży wysyłkowej
Kilka wskazówek przy zakupie używanych samochodów
Wadliwie wykonana usługa
Ile wart jest mój podpis
Odpowiedzialność hotelarza (organizatora turystyki) za rzeczy wniesione do hotelu
Sądownictwo polubowne
| Strona główna | Gazeta | Miszmasz | Internet i komputery | Forum | Galeria | Liga Halowa Piłki Nożnej | Katalog stron www |
| Program telewizyjny | Konsument | Schronisko dla psów Azorek | Towarzystwo Opieki Nad Zwierzętami |
| Stowarzyszenie "Przyjaciel" | Kartka do Świętego Mikołaja | Kontakt |
Copyright © 2004-2006 Oborniki Wielkopolskie Online Wszelkie prawa zastrzeżone