Oborniki Wielkopolskie Online - Twój lokalny portal internetowy Gazeta Internet i komputery Forum dyskusyjne Galeria Katalog stron www Program telewizyjny TV Konsument, prawa konsumentów
Google Szukaj w polskim internecie
Ustaw Oborniki Wielkopolskie Online jako Stronę Startową Dodaj Oborniki Wielkopolskie Online do Ulubionych Online (1)   
 Profil użytkownika
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.

Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz założyć je sobie za darmo tutaj.

 Konsument
Praktyczne porady
Abc konsumenta
Tryb dochodzenia roszczeń
Usługi: jak zamawiać, jak reklamować
Wadliwy towar, reklamacja

Szukanie w/g tematów
Dane osobowe
Reklama i marketing
Mam prawo do zdrowia
Sprzedaż poza lokalem firmy
Telekomunikacja
Kosmetyki
Zdrowie
Sprzedaż wysyłkowa
Dzieci
Usługi operatorów telewizyjnych
Usługi turystyczne
Ubezpieczenia
Usługi bankowe i finansowe
Sprawy samochodowe


Akcja Kup Budę

 Kalendarium imprez
Więcej na stronie: Imprezy


 Reklama

 Informacje lokalne
Ruszyła akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon"
Kartka z kalendarza - 22 Czerwca
Kartka z kalendarza - 21 Czerwca
Absolutorium udzielone
Kartka z kalendarza - 20 Czerwca
Decathlon fundatorem kolejnych nagród
Kartka z kalendarza - 19 Czerwca

 Internet i komputery
Prawie jak hackerzy
Skaner twarzy poprawi bezpieczeństwo w miastach?
Uwaga na świąteczne e-maile
AMD opóźnia produkcję Barcelony
Szef międzynarodowej szajki hackerów zatrzymany
YouTube "zapcha" Internet?
Niebezpieczne YouTube

 Czy wiesz, że...
SMS (Short Message Service) - to serwis krótkich wiadomości tekstowych, które można wysyłać innym użytkownikom sieci komórkowej bezpośrednio z telefonu komórkowego lub też ze specjalnego serwisu internetowego.
 Home > Konsument
Wadliwy towar, reklamacja

Używana gwarancja

10.04.2015 23:42:00

15 lipca 2004 roku Federacja Konsumentów złożyła do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów stosowanych przez Hewlett-Packard Polska Sp. z o.o. Złożenie wniosku zostało podyktowane skargami konsumentów na praktykę przedsiębiorcy, polegającą na dokonywaniu, w ramach gwarancji, wymiany wadliwych urządzeń na sprawne, lecz używane. W efekcie takiej wymiany konsument otrzymywał często urządzenie o stanie wizualnym gorszym (rysy, wgniecenia, zadrapania) niż reklamowane - urządzenie teoretycznie sprawne, które jednak wcześniej było eksploatowane przez innego użytkownika. Taki sposób załatwienia reklamacji nie dawał konsumentowi żadnej gwarancji, że regenerowane urządzenie będzie działało tak samo dobrze i długo jak nowe.

Federacja Konsumentów zakwestionowała taką praktykę. W efekcie postępowania prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w dniu 23 grudnia 2004 roku została wydana decyzja nr 24/2004 nakazująca zaniechanie praktyk polegających na: "dokonywaniu, w ramach (...) gwarancji, wymian rzeczy wadliwych na sprawne, lecz używane - regenerowane". Według wiedzy Federacji Konsumentów, przedmiotowa decyzja jest już prawomocna.

Obecnie negocjowana jest treść nowej gwarancji. Federacja Konsumentów ma nadzieję, że Spółka zastosuje się w całości do treści decyzji i w ramach wymiany, zamiast rzeczy wadliwej, konsument będzie otrzymywał rzecz fabrycznie nową. Taka praktyka jest stosowana przez większość przedsiębiorców, a dla przedsiębiorców postępujących inaczej, opisana decyzja powinna stanowić wskazówkę, jak postępować zgodnie z dobrymi obyczajami kupieckimi.

Niepokojący jest jednak fakt, że szanująca się międzynarodowa firma o dobrej renomie zaprzestała działań sprzecznych z prawem dopiero po blisko rocznym działaniu organizacji konsumenckiej.

 
Serwis powstał przy współpracy z Federacją konsumentów.



Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce.

Pobierz darmowe e-booki
(Nie)bezpieczne aukcje, czyli jak unikniesz ryzyka podczas kupowania na aukcjach internetowych.

 Najczęściej czytane
Zadatek czy zaliczka
ABC konsumenta - co warto wiedzieć o zakupach i reklamacji
ABC konsumenta - wadliwy towar, reklamacja
Umowy poza lokalem przedsiębiorstwa
ABC konsumenta - usługi (Potyczki z fachowcem)
Zawarcie umowy o wykonanie usługi
Słowniczek kosmetyczny
Reklamacja usługi fryzjerskiej i stomatologicznej
ABC konsumenta - reklamacja usług telekomunikacyjnych (Zawyżony rachunek - płacić, nie płacić)
ABC konsumenta - sprzedaż na odległość (Zakupy bez wychodzenia z domu)
Podstawowe pojęcia w turystyce
Przykłady - usługi
Usługi platform cyfrowych
Kazus dotyczący nienależytego wykonania usługi pralniczej
Kilka wskazówek przy zakupie używanych samochodów
Pułapki w sprzedaży wysyłkowej
Wadliwie wykonana usługa
Ile wart jest mój podpis
Odpowiedzialność hotelarza (organizatora turystyki) za rzeczy wniesione do hotelu
Sądownictwo polubowne
| Strona główna | Gazeta | Miszmasz | Internet i komputery | Forum | Galeria | Liga Halowa Piłki Nożnej | Katalog stron www |
| Program telewizyjny | Konsument | Schronisko dla psów Azorek | Towarzystwo Opieki Nad Zwierzętami |
| Stowarzyszenie "Przyjaciel" | Kartka do Świętego Mikołaja | Kontakt |
Copyright © 2004-2006 Oborniki Wielkopolskie Online Wszelkie prawa zastrzeżone