Oborniki Wielkopolskie Online - Twój lokalny portal internetowy Gazeta Internet i komputery Forum dyskusyjne Galeria Katalog stron www Program telewizyjny TV Konsument, prawa konsumentów
Google Szukaj w polskim internecie
Ustaw Oborniki Wielkopolskie Online jako Stronę Startową Dodaj Oborniki Wielkopolskie Online do Ulubionych Online (1)   
 Profil użytkownika
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.

Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz założyć je sobie za darmo tutaj.

 Konsument
Praktyczne porady
Abc konsumenta
Tryb dochodzenia roszczeń
Usługi: jak zamawiać, jak reklamować
Wadliwy towar, reklamacja

Szukanie w/g tematów
Dane osobowe
Reklama i marketing
Mam prawo do zdrowia
Sprzedaż poza lokalem firmy
Telekomunikacja
Kosmetyki
Zdrowie
Sprzedaż wysyłkowa
Dzieci
Usługi operatorów telewizyjnych
Usługi turystyczne
Ubezpieczenia
Usługi bankowe i finansowe
Sprawy samochodowe


Akcja Kup Budę

 Kalendarium imprez
Więcej na stronie: Imprezy


 Reklama

 Informacje lokalne
Ruszyła akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon"
Kartka z kalendarza - 22 Czerwca
Kartka z kalendarza - 21 Czerwca
Absolutorium udzielone
Kartka z kalendarza - 20 Czerwca
Decathlon fundatorem kolejnych nagród
Kartka z kalendarza - 19 Czerwca

 Internet i komputery
Prawie jak hackerzy
Skaner twarzy poprawi bezpieczeństwo w miastach?
Uwaga na świąteczne e-maile
AMD opóźnia produkcję Barcelony
Szef międzynarodowej szajki hackerów zatrzymany
YouTube "zapcha" Internet?
Niebezpieczne YouTube

 Czy wiesz, że...
Plik - to zbiór danych zapisany w pamięci zewn. komputera (zwykle na dysku) w formie wyodrębnionej całości.
 Home > Konsument
Zdrowie

Kto oszczędza na szatniach?

10.04.2015 23:42:01

Zima jest trudnym okresem dla pacjentów. Zwiększa się liczba zachorowań, częściej trzeba bywać u lekarza. Kolejki do specjalistów powiększają się. Zatem wielu pacjentów pragnąc zaoszczędzić cenny czas korzysta z usług niepublicznych placówek ochrony zdrowia. Dostać się do specjalisty nie jest tam trudno. Płacimy, a więc możemy żądać szybkiej, kompetentnej pomocy. Najczęściej taką otrzymujemy.

Placówki te zachęcają do korzystania z ich usług zatrudniając doborową kadrę specjalistów, wabią też elegancko wyposażonymi gabinetami, miłą obsługą, przyjemnym wystrojem wnętrz.

Niestety, jest też druga strona medalu.

Przyjrzyjcie się Państwo tym placówkom. Czegoś tam bowiem brakuje. Rzecz wydawałaby się błaha, gdyby nie pora roku. Otóż nie ma w nich najczęściej szatni. Owszem, do ścian przytwierdzone są jakieś haczyki, gdzie można powiesić okrycie wierzchnie, ale trudno by wypatrywać wydzielonego miejsca, które nazywamy szatnią. Czy jest tam ona właściwie konieczna?

JEST!

Do Federacji Konsumentów napłynęły skargi pacjentów korzystających z niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej. Giną im płaszcze, kurtki. Oczywiście najczęściej takie, których wartość rynkowa jest znaczna. To przykre sytuacje dla pacjentów. Wizyta u lekarza, stres spowodowany chorobą, utrata mienia, kontakt z policją. Niestety jak dowodzą przykłady kierownictwo tych placówek często w tego typu sytuacjach nie poczuwa się do winy i czasami w sposób arogancki traktuje samych poszkodowanych.

Co zatem robić aby nie narażać się na te wszystkie przykrości?

Może powinniśmy chodzić w starych, zniszczonych ubraniach?

A może warto byłoby przypomnieć kierownikom tych placówek o ich obowiązkach!

Zatem przypominamy: przy głównym holu wejściowym do zakładu należy urządzić szatnię dla okryć wierzchnich osób przychodzących (Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 września 1992 roku w sprawie wymagań jakimi powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej DzU z 1992 r. nr 74, poz. 366).

Jednocześnie zgodnie z Wyrokiem Sądu Najwyższego - Izba Cywilna i Administracyjna z dnia 27 listopada 1985 r., III CRN 387/85 OSNCP 1986/10 poz. 163 za szkodę spowodowaną zaginięciem garderoby ponosi odpowiedzialność przedsiębiorstwo.

Uwaga, a może właściciele niepublicznych placówek ochrony zdrowia sądzą, że chronią pacjenta przed dodatkowymi obciążeniami finansowymi? Wszak w placówkach państwowych czasami jesteśmy zmuszeni płacić za szatnię, nawet 1.00 PLN!

W placówkach niepublicznych nie musimy ponosić dodatkowych kosztów, a kradną przecież tylko nielicznym i to pewnie tym, którzy biedni nie są!

Kto zatem oszczędza na szatniach?

 
Serwis powstał przy współpracy z Federacją konsumentów.



Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce.

Pobierz darmowe e-booki
(Nie)bezpieczne aukcje, czyli jak unikniesz ryzyka podczas kupowania na aukcjach internetowych.

 Najczęściej czytane
Zadatek czy zaliczka
ABC konsumenta - co warto wiedzieć o zakupach i reklamacji
ABC konsumenta - wadliwy towar, reklamacja
Umowy poza lokalem przedsiębiorstwa
ABC konsumenta - usługi (Potyczki z fachowcem)
Zawarcie umowy o wykonanie usługi
Słowniczek kosmetyczny
Reklamacja usługi fryzjerskiej i stomatologicznej
ABC konsumenta - reklamacja usług telekomunikacyjnych (Zawyżony rachunek - płacić, nie płacić)
ABC konsumenta - sprzedaż na odległość (Zakupy bez wychodzenia z domu)
Podstawowe pojęcia w turystyce
Przykłady - usługi
Usługi platform cyfrowych
Kazus dotyczący nienależytego wykonania usługi pralniczej
Pułapki w sprzedaży wysyłkowej
Kilka wskazówek przy zakupie używanych samochodów
Wadliwie wykonana usługa
Ile wart jest mój podpis
Odpowiedzialność hotelarza (organizatora turystyki) za rzeczy wniesione do hotelu
Sądownictwo polubowne
| Strona główna | Gazeta | Miszmasz | Internet i komputery | Forum | Galeria | Liga Halowa Piłki Nożnej | Katalog stron www |
| Program telewizyjny | Konsument | Schronisko dla psów Azorek | Towarzystwo Opieki Nad Zwierzętami |
| Stowarzyszenie "Przyjaciel" | Kartka do Świętego Mikołaja | Kontakt |
Copyright © 2004-2006 Oborniki Wielkopolskie Online Wszelkie prawa zastrzeżone